Friday, November 13, 2009

billmaz oriented

تا حالا شده که بخواین چیزی رو واسه کسی توضیح بدید و کلا به غلط کردن بیافتید؟
من فراوون این اتفاق واسم افتاده ...یه موقعی تدریس خصوصی برنامه نویسی می کردم،که بعد از چند جلسه که با شاگردان محترم داشتم متوجه شدم چیزی از حرفای من نمی فهمن و هی سعی میکردم از مفاهیم ساده تر شروع کنم... کار به جایی رسیده بود که دیگه مربع و مستطیل و این ها هم جواب نمیداد و برای مثال به خربزه و هندوانه متوسل شده بودم
از این موارد هم یکی 2 تا نبوده از شاگرد گرفته تا مدیر و کارفرما و همکار بارها به این مشکل برخوردم که بعد از کلی صحبت با طرف متوجه میشی که هر چی که گفتی باد هوا بوده و از اول باید شوع کنی ...از اول اول اول
یادمه یه شرکتی با مثلا رفقای دانشگاهی کار میکردم و مدیر بازرگانی بودم رفته بودم مدیر یک آژانس مسافرتی معتبر رو برای معرفی سرویس های گردشگری الکترونیک ببینم... کلی منتظر موندم تا مدیر محترم اومدن و من شروع کردم در مورد سیستم ها توضیح دادن و طرف هم سرش رو به نشانه تایید تکون میداد بعد از چند جمله فهمیدم چیزی نمیفهمه... گفتم از اصلا ببینم این آژانس وب سایت داره و پرسیدم از مدیر آژانس که وب سایت داین ؟
با کمی مکث گفت :
دیگه؟ بله داریمww
گفتم آدرسش رو میتونم داشته باشم ؟ ایشون فرمودند بله یاداشت کنید:
ww.com
در این لحظه بود که داشتم شاخ در میآوردم
و بعد گفتن ایمیلتون رو هم اگه بدین و گفتن
@ww.
و من در این لحظه شاخ در آوردم و متاسف شدم که من اون همه توضیحی که به ایشون دادم حکم کشک داشته
لذا بعد از مدتی خودم رو عادت دادم که در هر موردی که با کسی که نمی شناسمش می خوام صحبت کنم از ساده ترین و پیش پا افتاده ترین ها شروع می کنم
و فرض اولیه می گیرم که طرف هیچ اطلاعاتی در هیچ زمینه ای نداره
باور کنید باعث صرفه جویی بسیاری در زمان و انرژی میشه
و اما چند روز پیش بود که توی صحبت های دوستی برای این روش و دیدگاه که مدتی ست دارم اجراش میکنم اسمی مناسب پیدا کردم
بله اسمش هست
billmaz oriented
.
.
.

(فیلم پیشنهادی هفته : نیش زنبور (حتما برید ...قشنگه
آهنگ منتخب هفته : آلبوم جدید حمید عسگری آهنگ شماره 2
هله هوله پیشنهادی هفته: بامبو چیپس

6 comments:

  1. ============)))))) kheyli ali bud ;)

    ReplyDelete
  2. mobarake ramyad! hatman edame bede blogeto chon khub minevisi :) Rasti man tarafdare hale hooleye hafteam age mishe bishtaresh kon! ;)

    ReplyDelete
  3. baambo chips chi bid?
    manam hale hoole mikhaam pichideee!!! :D

    ReplyDelete
  4. chakerim ;)
    hale hoolaro khodam ham hastam o ziadesh khaham kard :D
    setareh jan bambo chips ye chipse pichpichie ke jadide inja ekhtera shode :D
    ishala be zoodi miai va koli azin hale hoole ha mikhorim ;)

    ReplyDelete
  5. ye soal
    chera dorost bade bahs ba man sare Ghavanin zendegi in post ro gozashti???????????
    dastam be jenabali berese

    ReplyDelete
  6. bade bahs ba u bude?
    na baba tasadofi boode hame chio ba ham ghati nakon baba :D
    felan ke shoma vase tavalode ma ham bandaro nadidi che bere be inke daset bekhad behem berese

    ReplyDelete